De vloer is gestort - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu De vloer is gestort - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu

De vloer is gestort

Door: elbertlindhout

Blijf op de hoogte en volg Elbert

18 November 2011 | Zuid-Afrika, Kriel

Als ik bij ons in Zoetermeer wel is door het Stadshart loop en het is druk dan gebeurt het wel is dat er negers of negerinnen voor je lopen, en die lopen dan zo langzaam. Ik heb dan zoiets van, loop is door! Ik begin er nu wat van te begrijpen waarom ze zo langzaam lopen. De afgelopen dagen was het hier wel 35 graden, dan ga je vanzelf wel langzamer lopen, ik ook! Dus als je in een land woont waar het heel heet is heb je gewoon een ander tempo, dat veranderd niet als je naar Nederland komt. Als ik in de toekomst weer is in het Stadshart loop zal ik daar iets anders naar kijken.:-)

Het afgelopen weekend is een vriendin van Anke (Willeke) hier bij ons geweest. Van donderdag tot dinsdag heeft ze met Anke meegelopen om te kijken wat voor werkzaamheden ze hier doet. En wie weet heeft dit bezoek het resultaat dat ze een keer terugkomt om hier vrijwilligerswerk te doen.;-) Leuk dat je er was, en veel plezier tijdens de tijd die je nog in Zuid-Afrika verblijft. We kregen ook te horen dat op 2 januari 2012 er drie vrijwilligers zullen komen, het gaat hier nog druk worden in huis.

We wilde afgelopen zaterdag de vloer storten met de jongens van het kinderhuis. Alleen dan moest wel eerst de inspecteur langskomen om de ondergrond te testen en goed te keuren. Alleen je raad het al, hij kwam niet opdagen we hebben de stort toen uitgesteld tot afgelopen dinsdag en gelukkig kwam de inspecteur maandag langs dus konden we dinsdag storten. Er was nog een andere reden dat we niet later als dinsdag wilde storten. Van 15 november tot 21 november zou het water worden afgesloten. Het is nu woensdagavond en we hebben nog steeds water dus of het er nog af gaat weet ik niet. Voor beton heb je water nodig en wij moesten 3 kuub storten dus dan heb je best wel wat water nodig. Er zijn allerlei voorbereidingen getroffen voor niet hebben van water en nu hebben we nog steeds water, ik ben er wel blij mee hoor, maar het is natuurlijk wel raar dat ze zoiets aangeven en dat het dan niet klopt.

Dinsdagavond hebben we hier in huize Griffioen altijd bidavond we komen dan bij elkaar, lezen met elkaar uit de bijbel en praten daar met elkaar over. Daarna word er besproken voor wie en wat er gebeden kan worden. Het is erg fijn om met elkaar deze dingen te delen. Woensdagavond is er altijd een bijbelstudie avond van de kerk, de voorganger van de kerk leid deze avond en er is ook ruimte om dingen te bespreken of te delen. Na de bijbelstudie word er nog gebeden met elkaar voor de gemeente.

Ik wil via deze weg de jongeren van onze gemeente in Zoetermeer bedanken voor de kaart die ze gestuurd hebben! Erg leuk om post te krijgen, en wat van jullie meeleven te ervaren!

Voor wat foto’s: http://www.bzeo.nl/shelterministries.htm

• 18 November 2011 - 22:51

Pa En Ma Lindhout:

Hoi Eb,

Fijn alle contacten daar, goed om met elkaar zo om te gaan.

Leuk dat het zo vordert, de jongens op school volgen de afrikaanse bouw ook op de voet, volgende keer graag wat meer foto's.:p
    Werk ze en loop maar een stapje harder, wie weet worden ze daar ook nog vlot.

• 18 November 2011 - 22:57

Rita Olie:

Hallo Elbert, hoi collega in de bouw !

Ja, ook verre familie in Waddinxveen is op de hoogte van jouw verblijf in S.A.
    Ik wens je het allerbeste met het werk, maar ook veel lol en gezelligheid. En ik blijf je volgen via de site.

Groeten, Rita

• 19 November 2011 - 11:11

Jan:

Goeimorre!
    wat super cool om de vorderingen te zien (doet me een beetje denken aan 'mijn' project;) )Bouwen jullie de muren ook van stro (blijft t lekker cool overdag want je kan het dak ook van stro maken)
    spreek je ondertussen al een woordje afrikaans? Of gaat t allemaal in t engels daar?
    Hou ons op de hoogte, totsiens!!

• 21 November 2011 - 21:25

Betty:

Heyyy broer!!
    Leuk om weer een stukje van je te lezen en foto´s te zien!
    Maar het wordt wel tijd dat je weer terug komt hoor...het is saai zonder jou!
    dikke knuffel! xxx

• 25 November 2011 - 20:01

Mieke Kaashoek:

Vandaag voor het eerst even op je site gekeken. Leuk hoor, de ervaringen die je op doet. Veel plezier en succes met de bouw!

Hartelijke groet,
    Mieke