hond en slang - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu hond en slang - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu

hond en slang

Door: elbertlindhout

Blijf op de hoogte en volg Elbert

09 November 2011 | Zuid-Afrika, Kriel

Terwijl ik in de huiskamer dit reisverslag zit te schrijven bereikt er een geluid van een haperende stofzuiger mijn oren. Het is alleen geen stofzuiger, maar die arme oude Noeska, één van de honden hier. En als het gaat onweren word het nog erger, het is al een oud beestje.

Afgelopen vrijdagochtend zijn AM en JW samen met Jelvin hun oudste zoon vertrokken naar het Krugerpark voor een paar dagen vakantie. We moeten nu alleen het fort bewaken;-) Ik zorg onder andere ervoor dat het zwembad aangezet word en dat de planten in de tuin, en de groenten in de kas water krijgen. De honden moeten ‘s avonds naar een kamertje, en ze luisteren ook nog naar mij, en alle deuren moet afgesloten worden. Dinsdagmiddag komen ze weer terug, ik ben benieuwd naar de foto’s. Ik ben begonnen met het aanstampen en uitvlakken van de vloer, voor dat er beton kan worden gestort moet de ondergrond heel hard worden aangestampt. In Nederland gebruiken we betonijzer in vloeren, bij deze vloer word dat niet gedaan dus daarom is het zo belangrijk dat de ondergrond goed is aangestampt. Er zal een inspecteur langs komen om het te controleren pas daarna mogen we storten. Verder heb ik in de tijd dat AM en JW weg waren wat kleine klussen gedaan. Onder andere één van de houten huisjes in de olie gezet, deuren die niet goed liepen afgesteld, kastdeurslot gemonteerd en een werkblad in de huiswerkkamer verstevigd.

Vrijdag na het avondeten hebben we bingo gedaan in het kinderhuis, ik hielp de allerjongste met het invullen van zijn kaart. Je gelooft het niet, maar we wonnen ook nog de eerste ronde! Parmantig stapte het ventje met zijn bingokaart naar Anke om zijn sweetie(snoepje) in ontvangst te nemen.

Toen ik afgelopen zaterdagmiddag terug kwam lopen van de kas naar het kinderhuis kwam mij een groep kinderen tegemoet, één van hen had een stokje in zijn hand en daar bungelde iets aan. Toen ik dichterbij kwam zag ik wat het was, een slang!! Niet zo’n grote hoor in denk 30 a 40 centimeter. Ze hadden hem gevangen in één van de slaapkamers van het kinderhuis. Voor ik die avond ging slapen heb ik nog even onder me bed gekeken, er zat geen draak en ook geen slang;-)

Zondagochtend ben ik naar de plaatselijke baptistengemeente geweest. AM en JW gaan hier ook altijd heen en de kinderen van het kinderhuis die willen, worden er ook heen gebracht met het busje. Zondagavond heb ik geprobeerd contact te leggen met mijn eigen gemeente in Zoetermeer. Via internet kun je live meeluisteren met de diensten, waar de techniek wel niet goed voor is.

Maandag ben ik voor het eerst alleen met de auto weggeweest. Ik moest wat boodschappen doen in het centrum. Het is best een beetje eng zo de eerste keer alleen in een auto met het stuur aan de verkeerde kant, links schakelen en ook nog links rijden! Je hebt hier een grote kruising in het centrum en dat is een vierstopskruising. Iedereen die aan komt rijden moet stoppen en de eerste die stopt mag ook weer als eerste gaan rijden, heel veel kruisingen en T-splitsingen zijn hier zo.

Voor wat foto’s: http://www.bzeo.nl/shelterministries.htm

  • 09 November 2011 - 20:19

    Fam. V Vuuren Houten:

    Zo te lezen heb je al aardig je draai gevonden in het warme Zuid-Afrika.
    Leuk dat je ons laat meekijken met wat je iedere dag zoal doet. Heel veel succes verder met je werk mooi dat je het kunt en wilt doen! Die Amaryllis is prachtig.

  • 09 November 2011 - 20:52

    Pa En Ma:

    Zo eb je werkzaamheden zijn flink uitgebreid zeg! Dat missen we hier nu wel hoor zo`n klusjesman.Zeker nu we in Betty dr huisje bezig zijn. Ik ben toch blij dat ik ,s avonds niet eerst onder mijn bed hoef te kijken:)

  • 09 November 2011 - 20:57

    Fam VVuuren @A'foort:

    leuk om te lezen weer eb! die mensen hebben maar mazzel dat jij er bent. Ga zo door en geniet, J&R&R

  • 09 November 2011 - 21:30

    Betty:

    Zo grote broer! je hebt al weer aardig wat beleefd en gedaan! zo te lezen heb je het wel naar je zin...die foto´s zijn ook leuk...vooral die ene met dat kleine bruine ventje:) ...suc6 en werkse met dat warme weer!
    xxx

  • 18 November 2011 - 14:55

    Jos En Aldi:

    Leuk om je verslagen te lezen. Handig hè dat je mee kunt luisteren met onze gemeente. We doen ons best om je vader en moeder in het vliegtuig te krijgen voor een reisje naar Zuid Afrika.
    Groetjes van Jos en Aldi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elbert

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 38767

Voorgaande reizen:

02 April 2012 - 30 September 2012

Mercy Ships 2012

26 Oktober 2011 - 23 Januari 2012

Shelter Ministries Zuid-Afrika

Landen bezocht: