Eerste bericht uit Kriel - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu Eerste bericht uit Kriel - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu

Eerste bericht uit Kriel

Door: elbertlindhout

Blijf op de hoogte en volg Elbert

03 November 2011 | Zuid-Afrika, Kriel

Hallo allemaal,

Zo eindelijk internet, het ging niet vanzelf. Ik wilde internet in Zuid-Afrika regelen omdat het hier veel goedkoper is, ik heb nu een 3G modem in de vorm van een usb stick voor ongeveer €35,- in Nederland betaal je al gauw €70,- a €80,- voor de goedkoopste. Na 3 keer terug geweest te zijn bij dezelfde winkel heb ik dan nu eindelijk internet. Dat is Afrika, gewoon rustig blijven en de volgende keer terugkomen:)

Wat betreft mijn reis valt er niet zo veel te zeggen, alles is goed gegaan. Toen ik in Johannesburg aankwam ging ik op zoek naar iemand met een flinke baard(Jan Willem), dat was mijn aanknopingspunt voor degene die me op kwam halen. Wat bleek nu, Anne Marie en Jan Willem kwamen mij niet ophalen maar twee anderen. Uiteindelijk is alles goed gekomen en hebben we elkaar gevonden. De ene was Ingmar(zoon van AM en JW) en Anke een vrijwilligster die permanent woont en werkt in Kriel voor de Shelter Ministries. We kwamen ongeveer twaalf uur s’ nachts aan dus ik ging gelijk naar bed alleen wilde ik wel de planning voor morgen weten en hoe laat we gingen beginnen enz. Kijk maar wanneer je zin hebt was het antwoord, heerlijk relaxt;-) En zo gaat het nog steeds, geen planningen, geen officiële werktijden, heerlijk.

In het kinderhuis, wat net naast het huis van AM en JW staat, wonen ongeveer 40 kinderen in de leeftijd van 3 tot 19 jaar. Ik ben hier nu een paar dagen en heb een aantal verhalen van kinderen gehoord en het zijn vreselijke verhalen. Elk kind hier heeft een geschiedenis waar je een boek over zou kunnen schrijven. Deze kinderen hebben de ergste dingen meegemaakt, waaronder misbruik door familieleden, mishandeling. Er zijn er ook een aantal die in de steek zijn gelaten door hun moeder of hun moeder is overleden aan Aids. Een aantal kinderen zijn ook besmet met het HIV/Aids virus, ze krijgen hiervoor medicijnen maar dan nog is hun toekomst onzeker. Bid alsjeblieft voor deze kinderen, de nood is zo groot!

U kunt het werk onder de kinderen financieel steunen door een gift over te maken naar:
The Shelter Ministries, 51.49.86.107, Ter Aar.

JW en ik zijn begonnen met een aanbouw aan het kinderhuis, de jongens leven teveel in een te kleine omgeving. We maken een uitbouw van 8 bij 4 meter waar twee kamers inkomen van 4 bij 4 meter. Toen ik arriveerde was de strokenfundering al gemaakt en zijn we begonnen met het uitzetten en stellen van profielen op Afrika-stijl:) We zijn nu aan het metselen en het gaat me steeds beter af moet ik zeggen, zo leer ik hier ook nog is wat.

Mijn postadres hier is: Postbus 415, Kriel 2271, South-Africa


Voor foto's kijk op:http://www.bzeo.nl/shelterministries.htm




  • 03 November 2011 - 17:09

    Pa En Ma :

    Hoi Elbert,

    Fijn dat je het daar naar je zin hebt, maar het vrijwilligers werk kost dus best nog wel een zweetdruppeltje.
    Hier is het op het moment nog behoorlijk warm voor de tijd van het jaar, zo'n 17 graden.
    Werk ze, we schrijven ook nog even via de mail.

  • 03 November 2011 - 20:46

    Jan:

    Wat super om van je te lezen! Leuke foto's geeft een goed beeld! Jullie werken hard he?! mooi, ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden.
    Veel succes met de bouw en de groetjes uit werkloos amersfoort ;)
    J&R

  • 03 November 2011 - 21:41

    Gert En Aga:

    Ha Elbert,

    Prachtig dat je je draai een beetje gevonden hebt. En wie weet wordt je nog wel eens een prima metselaar, je opa zal er vast trots op zijn!
    We blijven je volgen, alle goeds toegewenst.


  • 03 November 2011 - 22:21

    Gert En Aga:

    Oeps.. dat ging iets te snel: wordt je is natuurlijk geen Nederlands. (Is het misschien Zuid-Afrikaans?)

  • 04 November 2011 - 10:58

    Jan En Engelien:

    Heee elbert

    Fijn dat alles goed gaat.
    Heel veel succes daar met alles wat je doet.
    de groeten van ons

  • 05 November 2011 - 18:31

    Chris & Lieke:

    Heeeeee Gozer!
    Leuk dat je het zo naar je zin heb daar! Wij hebben net lekker patatjes op hier! Doe je best daar en we horen snel weer van je !
    Liefs ons! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elbert

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 767
Totaal aantal bezoekers 38754

Voorgaande reizen:

02 April 2012 - 30 September 2012

Mercy Ships 2012

26 Oktober 2011 - 23 Januari 2012

Shelter Ministries Zuid-Afrika

Landen bezocht: