Kerst en de jaarwisseling - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu Kerst en de jaarwisseling - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu

Kerst en de jaarwisseling

Door: elbertlindhout

Blijf op de hoogte en volg Elbert

04 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Kriel

De dag voor kerst was er in de kerk een bijeenkomst, we hebben met elkaar kerstliederen gezongen en stukjes uit de bijbel gelezen. Voor wie wilde waren er kaarsjes, vooral onder de kinderen was dit erg gewild. Eerste kerstdag begon voor ons om acht uur in de kerk, de boodschap van de dienst was: er was geen plaats voor Jozef en Maria, en dus ook voor de Heere Jezus in Bethlehem, maar voordat we daar wat van zeggen of denken, is er wel plaats in ons hart voor de Heere Jezus? Na de dienst kwam een klein gezinnetje hier op bezoek bij ons de kinderen hebben heerlijk gespeeld en gezwommen en daarna hebben we gebraaid. Ik heb ook nog via internet naar de dienst van mijn eigen gemeente geluisterd, wat is het fijn om te horen dat er voor me gebeden word, dat er word meegeleefd. Je hebt hier niet echt tweede kerstdag het word meer familiedag genoemd.

De jaarwisseling is hier rustig verlopen, geen vreugdevuren, bijna geen vuurwerk, geen ME die moet optreden tegen lastige jeugd, het is niet koud maar juist warm. We hebben eerst met elkaar gegourmet, daarna een klein beetje vuurwerk afgestoken en de rest van de avond hebben we spelletjes gedaan tot twaalf uur, na elkaar de beste wensen voor het nieuwe jaar te hebben toegewenst zijn we naar bed gegaan.

De bouw gaat ook voorspoedig, het dak zit er nu op, de wanden zijn bijna allemaal gestukt. Er zijn nu andere stukadoors bezig want Petrus kon het niet meer volhouden, de HIV/Aids heeft zijn lichaam zo verzwakt dat hij niet meer kan werken. Hij gaat nu wel naar het ziekenhuis en misschien krijgt hij dan nieuw bloed en dan is hij weer even sterk en dan gaat het weer minder. Hij zit nu in een cirkel en dit doet hem ook geestelijk niet goed, hij heeft eigenlijk geen toekomst. We hebben het hout en de platen voor het plafond ook gehaald dus als de stukadoors klaar zijn kunnen we daarmee verder. Ik heb tussendoor ook nog een nieuw keukenblad geplaatst in de keuken van het kinderhuis. Hij was helemaal verrot door het intensieve watergebruik. Zie foto’s

Voor wat foto’s: http://www.bzeo.nl/shelterministries.htm

Allemaal de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!

• 04 Januari 2012 - 19:58

Pa En Ma:

Ha Elbert,
    De bouw schiet echt op joh je kunt bijna naar huis. Zijn de andere vrijwilligers al gearriveerd ? Het aftellen is nu echt begonnen, wij kijken er al naar uit :-)

• 13 Januari 2012 - 16:08

Jan En Engelien:

Hee Elbert

Beetje laat,maar ook jij nog de beste wensen voor 2012.
    Ja nog 10 daagjes heel veel succes nog met alles afronden en weer afscheid nemen.
    Goeie terug reis toe gewenst.