Weer thuis - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: elbertlindhout

Blijf op de hoogte en volg Elbert

26 Januari 2012 | Nederland, Zoetermeer

Ik ben weer veilig thuis aangekomen. In het vliegtuig waren 150 open plekken dus ik kon lekker languit liggen, niet dat ik nu geweldig heb geslapen, maar wel iets beter als zittend. Voorafgaand aan het naar huis vliegen moest er nog iets anders gebeuren, iets wat minder leuk was, afscheid nemen van iedereen in Zuid-Afrika. De kinderen van het kinderhuis hadden wat voor me georganiseerd. Onder andere dansjes, zingen en de kleinere hadden allemaal een kaart voor me gemaakt met hun bedankjes en wensen er op geschreven, erg leuk om te krijgen. Na de laatste drukkies stapte ik in de auto en langzaam gleed het kinderhuis en alle leuke mensen uit mijn gezichtsveld en kon de reis naar Johannesburg beginnen. Het geeft toch een dubbel gevoel, aan de ene kant is het niet leuk om afscheid te moeten nemen aan de andere kant is het wel weer leuk om mijn familie weer te ontmoeten.

Als ik nu terugkijk op deze reis dan moet ik zeggen dat het erg snel is gegaan. Ik had nog wel drie maanden kunnen blijven. Het viel mij erg mee hoe snel ik me thuis voelde in Kriel, ik had gedacht dat het langer zou duren voor dat ik me op me gemak zou voelen maar ik moet zeggen dat dat heel snel ging, zal vast gekomen zijn door alle leuke mensen om me heen;-) Toen ik net kwam dacht ik dat we de nieuwe kamers niet af zouden krijgen voordat ik weer weg zou gaan, maar het is toch aardig gelukt, de binnenkant is nu helemaal af en er slapen nu kinderen. De buitenkant moet nog geschilderd worden.

Ik ben nu bezig met de voorbereidingen voor mijn volgende reis. Op twee april dit jaar vertrek ik naar Togo. De Africa Mercy ligt dan afgemeerd in de haven van Lomé. De Africa Mercy is het grootste particuliere hospitaalschip van de wereld en is onder deel van de wereldwijde organisatie Mercy Ships. De allerarmste mensen kunnen hier gratis een operatie ondergaan. Ik zal hier eind maart meer over vertellen in een nieuw reisverslag over mijn reis naar Togo.

Ik wil iedereen die mij gevolgd heeft op de website, die een berichtje op de site hebben achtergelaten of een kaart hebben gestuurd hartelijk bedanken voor hun meeleven! Erg fijn om dat te ervaren.

Voor de laatste foto’s en foto’s van de overstromingen en voornamelijk de gevolgen ervan kijk op: http://www.bzeo.nl/shelterministries.htm

Groeten, Elbert

  • 26 Januari 2012 - 14:07

    Pa En Ma:

    Heel fijn dat je weer thuis ben. We hopen dat het hier net zo snel weer wend, maar dat moet lukken met al die leuke mensen om je heen!!!!!! ;-)

  • 27 Januari 2012 - 14:16

    Adriana:

    Hoi Elbert,

    Welkom in dit koude kikkerlandje. Dat is wennen he?! Ik vind van wel tenminste. Heel veel succes met het voorbereiden van je volgende reis. Wat leidt de Heere wegen soms wonderlijk. Ga met Hem!

    Adriana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elbert

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 38762

Voorgaande reizen:

02 April 2012 - 30 September 2012

Mercy Ships 2012

26 Oktober 2011 - 23 Januari 2012

Shelter Ministries Zuid-Afrika

Landen bezocht: