Vakantiegevoel en jarig! - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu Vakantiegevoel en jarig! - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu

Vakantiegevoel en jarig!

Door: Elbert Lindhout

Blijf op de hoogte en volg Elbert

03 Juli 2012 | Spanje, Santa Cruz de Tenerife

Afgelopen zondag ben ik jarig geweest. Toen ik zondagochtend vijf voor zes mijn cabin uit kwam om naar mijn werk te gaan liep ik tegen een muur van ballonnen op:). De gang was versierd met ballonnen en een gefeliciteerd slinger, geweldig, echt een beetje jarig gevoel. Manon had patat geregeld en nog meer lekkere dingen, Rachel mijn teamleader heeft pindasaus gemaakt dus we hadden s ’avonds lekker patatje flip met nog wat lekkere dingen erbij!! Ik had al een paar keer geprobeerd om bij een restaurant pindasaus bij patat te krijgen maar dat kennen ze echt niet. Dus het was heerlijk dat ze dat gemaakt hebben. Na het eten nog twee cadeautjes gekregen, Manon, Hennie en Jeroen hartelijk bedankt gaf me echt een jarig gevoel;-)Uiteraard mis ik jullie thuis in Nederland wel! Maandag ben ik op de helft, dan nog drie maanden. Ik loop een beetje achter op schema dus ik zal eerst is vertellen wat we op Tenerife voor leuke dingen hebben gedaan.

Tijdens ons verblijf op Tenerife zijn we twee dagen uit geweest. De eerste dag was op dinsdag, we zijn met de bus naar het noorden gereden en hebben daar gewandeld in de bergen. Met een groep van elf wandelen we eerst naar het busstation in Santa Cruz centrum om dan uit te zoeken welke bus we moeten hebben. De bus die wij moeten hebben blijkt om half elf te gaan we moeten dus een uurtje wachten. We zoeken een plekje op waar we koffie kunnen drinken en dan is het al snel tijd om naar de bus te gaan. Het is een rit van een uur naar de plaats van bestemming. Onderweg genieten we van het uitzicht en de airco in de bus, op dit moment is er een hittegolf op Tenerife. De plek waar we uitstappen is direct langs de kust met een prachtig uitzicht. Als iedereen zich heeft ingesmeerd met zonnebrand en wat heeft gegeten en gedronken gaan we van start. Het begin is makkelijk want dat is een geasfalteerde weg die we volgen, het punt waar we de bergen in moeten is wat moeilijker te vinden. Na wat gevraag vinden we een spanjaard die ons de goede weg wijst, sorry señor dat we je stoorde in je siësta;-) Nu begint het echte hiken door de bergen, we stoppen regelmatig want niet iedereen heeft het zelfde tempo. We komen langst punten waar we een prachtig uitzicht hebben op de oceaan en de kustlijn. De cactussen zijn ook prachtig, sommige staan in bloei. Als we bij een splitsing komen besluiten er twee van de groep door te gaan naar een volgend dorpje om daar de bus te pakken. Wij beginnen aan de afdaling. We komen uiteindelijk weer op de weg uit langs de kust. We zoeken eerst een restaurantje uit waar we kunnen uitrusten en wat kunnen eten. Papas Fritas met mayonaise, Gamba’s en kaas salade. We eten drinken allemaal wat en dan zijn we nog maar vijf euro per persoon kwijt! De busreis terug gaat ook voorspoedig en rond negen uur zit ons dagje uit erop en zijn we weer terug op het schip.

Ons tweede dagje uit was donderdag, en het bracht ons in hogere sferen om precies te zijn 3.535 meter. De Volcano Del Teide was ons doel voor vandaag. Het is de hoogste berg en vulkaan van Tenerife en ik geloof zelfs van heel Spanje. We hebben voor vandaag een auto gehuurd dus we kunnen lekker ons gang gaan zonder dat we echt op de tijd hoeven te letten. We melden ons bij het Hertz kantoortje net buiten de haven en na wat papierwerk krijg ik de sleutel mee en kunnen we gaan. We zijn met zijn vijfen en we hebben een Renaultje Clio. Het past allemaal net maar het gaat. Drie maanden niet gereden en dan krijg ik gelijk een rij test want het autootje staat klem ingeparkeerd op een helling. Zonder andere auto’s te raken kom ik uit het parkeerplekje en dan zijn we onderweg. We volgen eerst een stukje de rijksweg en dan gaan we de bergen in. We stoppen een paar keer om foto’s te maken en de benen te strekken. Het is heel leuk rijden hier in die bergen met al die bochten als je een goede auto hebt…. Zie je ons al gaan, met z’n vijven in een Cliotje en dan de bergen in… Het wagentje is niet vooruit te branden berg op. Uiteindelijk komt dan de vulkaan in zicht. We parkeren onder aan de kabelbaan en gaan eerst een bakkie doen, dat hebben we wel verdient het is inmiddels twaalf uur. Drie van ons kopen een enkeltje en twee een retourtje voor de kabelbaan. In tien minuutjes zijn we boven en zitten we op 3.535 meter. De top is nog twee honderd meter hoger maar daar heb je toestemming voor nodig. We lopen naar een uitzichtpunt en daar scheiden onze wegen, wij gaan met zijn drieën lopend naar beneden en de andere twee met de kabelbaan. Vooral het eerste stuk is ruig, je loopt echt op en tussen de lava. Het laatste stuk is een pad en ook niet zo stijl. De omgeving is echt prachtig, het lijkt soms wel een woestijn gebied. Na drie uur zijn we beneden en weer aangekomen bij de asfaltweg. Ik ben er nu wel achter dat ik liever een berg oploop dan afdaal, dat afdalen vraagt toch veel van bepaalde spieren en botten heb ik het idee. We lopen nog drie kilometer terug naar de kabelbaan en daar ontmoeten we de andere. Manon neemt nu het stuur over en daar ben ik wel blij mee want ik voel mijn beentjes wel. We rijden nu naar het zuiden, en in een stadje aan de kust zoeken we een terrasje op waar we wat eten. Nadat ik even heb pootje gebaad gaan we weer terug naar de auto en onderweg nemen we nog even een ijsje. We pakken nu de snelweg en in een klein uurtje zijn we weer bij het schip. De weg om in de haven te komen was wat moeilijk te vinden maar na wat bochtje en een paar keer straatje keren;-) vinden we de juiste weg en parkeren we voor de deur, voor het schip moet ik zeggen. Dit waren de twee uitje die we gedaan hebben de rest heb ik gewerkt en zaterdag heb ik een rustdag.

  • 03 Juli 2012 - 20:06

    Hanneke:

    Elbert, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag

  • 03 Juli 2012 - 20:17

    Pa En Ma:

    Elbert, heel leuk dat je verjaardag op deze manier is gevierd. Tel je zegeningen! Wat een prachtige bergen en uitzichten, dat is echt genieten. We zijn benieuwd naar jouw ervaringen bij het dok waar jullie heen hopen te gaan.
    Opnieuw een korte zeereis toch?
    Werk ze en doe al je collega's maar de hartelijke groeten.

  • 03 Juli 2012 - 20:20

    Sjanie:

    Leuk hoor, die verrassing voor je verjaardag. Ook de verslagjes van de uitstapjes. Je maakt toch aardig wat mee en je ziet nog eens wat. Ja, lopen in de bergen is toch weer anders dan lopen op een (varend) schip.
    Ik lees de verslagjes ook altijd voor aan Izaak, ook groetjes van hem.
    Gods zegen in alles toegewenst.

  • 03 Juli 2012 - 20:59

    Wim En Letty:

    Elbert, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en in alles Gods onmisbare zegen toegewenst. Hartelijke groeten.

  • 03 Juli 2012 - 21:21

    Jaap:

    Hey broer,

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Je hebt weer niet stil gezeten zie ik;-)

    Gr. Jaap

  • 03 Juli 2012 - 21:41

    Betty:

    Zo dus lkkr ff 2 daagies vakantie gevierd! Klinkt super! Veel plezier nog daar!
    xxx

  • 04 Juli 2012 - 13:42

    Sandra:

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

  • 04 Juli 2012 - 17:22

    Henk En Annelies:

    Hoi Eb,

    No van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Leuk om je verslagen te lezen. Ik ben ook in het noorden bij de kust geweest. het waaide daar enorm toen. Wij zijn ook bij de vulkaan geweest, gaaf hé?
    Leuk al die kleine tripjes.
    Geniet ervan en Gods zegen voor de 2e helft van je reis!
    doeiiiiiiii

  • 05 Juli 2012 - 11:58

    Jan En Engelien:

    Hoi Elbert

    Wel een beetje laat, maar wel gemeend.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren.
    Goeie vaart.

  • 10 Juli 2012 - 07:49

    Marleen:

    Hoi Elbert, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet van je "vakantie-uitstapjes" en veel zegen voor de komende tijd.
    Groetjes vanuit het Rotterdamse kantoor.

  • 13 Juli 2012 - 09:25

    Jan:

    Ik wil ook een hittegolf!!!! mazzelaar :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elbert

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 38763

Voorgaande reizen:

02 April 2012 - 30 September 2012

Mercy Ships 2012

26 Oktober 2011 - 23 Januari 2012

Shelter Ministries Zuid-Afrika

Landen bezocht: