Een werkdag - Reisverslag uit Lomé, Togo van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu Een werkdag - Reisverslag uit Lomé, Togo van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu

Een werkdag

Door: Elbert Lindhout

Blijf op de hoogte en volg Elbert

30 Mei 2012 | Togo, Lomé

Eerst even wat over de hond die we genuttigd hebben. Na dezelfde reis per motortaxi te hebben afgelegd komen we weer aan bij het zelfde restaurant. Ik moet zeggen dat de hond beter smaakte als de kat, hond komt toch dichterbij het vlees wat wij in Nederland eten dan kat.

De laatste tijd schrijf ik veel over de dingen die ik in mijn vrije tijd doe dus ik wilde nu maar is beschrijven hoe een werkdag er aan toe gaat, het lijkt nu net of ik alleen maar leuke dingen doe off-ship maar er word echt wel gewerkt. Afgelopen donderdag begon voor mij om zeven uur in de ochtend als mijn telefoon zijn uiterste best doet om mij wakker te krijgen, het lukt hem eigenlijk altijd wel. Werkkleding aan, antislipschoenen aan en me pet op en dan ben ik klaar voor de werkdag. Eerst naar het ontbijt in de diningroom en daarna om acht uur verzamelen het Galley team en het diningroom team zich voor de dagelijkse opening, iemand leest uit de bijbel en verteld daar bij wat het voor hem betekend of wat de boodschap is. We eindigen de opening met gebed en vandaag werd er aan mij gevraagd om dat te doen. Voordat we een verdieping omhoog gaan check ik eerst hoeveel bakken met groentes en ham en kaas er zijn. Boven hebben we ook nog koelkasten en nadat alles gecontroleerd is bepalen we hoeveel we moeten klaarmaken. We hebben ook het fruit voor lunch en dinner wat we moeten wassen. En twee keer een saladbar die moet worden bijgevuld. Ik richt me als eerst op tomaten dan de komkommer en als laatste de sla. Sla schoonmaken vind ik toch wel het minst leukste klusje. Tori doet de ham en kaas. Tussen door maak ik het fruit voor de lunch klaar en dat is voor vandaag watermeloen. We hebben om tien uur een kwartiertje pauze en tussen de middag een uur. In het begin van de middag zijn we klaar met het wassen en snijden van groente en fruit. Nu is de vloer aan de beurt we schrobben hem elke dag. Voor dinner nog wat afwassen en dan vanaf vijf tot zes hebben we weer een break. Dan na dinner alleen nog afwassen en opruimen en dan eindigt de werkdag hier.

Donderdagavond is er altijd een soort kerkdienst of bijeenkomst, net hoe je het noemen wil. Er word met elkaar gezongen en er is meestal een spreker. Deze avond was het één van de oprichters van mercy Ships, ze waren voor een paar dagen aan boord. Het ging deze avond over de leiding van God in je leven en waar en hoe hij je ergens brengt. Er werd gekeken naar de levens van enkele personen uit het oude testament en hoe God in hun leven werkte en ze ergens bracht. In onze levens kan het ook wel eens niet lekker gaan dat wil God ook wel eens gebruiken om ons iets te leren of ergens te brengen. Er werd ook een link gemaakt naar het werk van Mercy Ships en alle vrijwilligers.

Hartelijk bedankt voor alle reacties, erg leuk om te lezen!

Elbert

  • 30 Mei 2012 - 19:57

    Pa En Ma:

    Ha Elbert, leuk om eens een werkdag beschrijving te lezen, het zal toch echt wel meer werken dan uitjes zijn.
    Heb je nog foto's van de hond aan het spit? Hoe het er bij jouw darm flora uit ziet, we zijn benieuwd, is je maag niet van streek? Fijn dat je ook meedraait in de dagopeningen enz. dat zal ook wel even wennen geweest zijn. Doe je dat voor de Hollanders? of moet dat in het Engels? Dat is dan een hele prestatie.
    Succes verder en geniet vooral.
    Groetjes.

  • 30 Mei 2012 - 20:57

    Jan En Engelien:

    Hey Elbert

    Leuk om te lezen hoe jij daar bezig ben.
    Een hele ervaring rijker denk ik,om met allerlei soorten mensen te werken en hoe ze hun christelijke geloof naar buiten brengen.
    Heel veel succes verder.

    groeten van Jan en Engelien

  • 30 Mei 2012 - 21:02

    Henk En Annelies:

    Hoi Eb,

    leukom weer eens wat te lezen. het was al weer ff geleden. Je heb wel lange werkdagen daar!
    hoest met je engels? spreek je het al een beetje?
    goodbey

  • 30 Mei 2012 - 22:58

    Betty:

    Leuk om weer wat te lezen! Zijn idd lange werkdagen jah! En die dagopeningen moet je gewoon vaak genoeg doen, dan went het wel hoor!...is mijn ervaring tenminste.
    Maar broertje ik duik me bed in... het is hier inmiddels 0:57uur om precies te zijn! Suc6 daro!
    XXX

  • 31 Mei 2012 - 07:41

    Sjanie:

    Fijn om weer wat van je te horen. We maken altijd een kopie voor opa en oma Lindhout, die geeft Izaak dan gelijk met de krant.
    We lazen ook van Gerrit en Herma Meijerink, die ook voor Mercy Ship werken. Ken je die wel ?
    Gods zegen in alles toegewenst.

  • 04 Juni 2012 - 21:40

    Wim En Letty:

    Hallo Elbert,

    Als je DV thuis komt niet gaan blaffen he.
    Zo te zien heb jij het daar prima naar je zin?

    Gods zegen toegewenst met het werk waar God je naar toe heeft geleid.

    Een hartelijke groet van Wim en Letty
    Jaap ern Adriaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elbert

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 38767

Voorgaande reizen:

02 April 2012 - 30 September 2012

Mercy Ships 2012

26 Oktober 2011 - 23 Januari 2012

Shelter Ministries Zuid-Afrika

Landen bezocht: