Koninginnedag! - Reisverslag uit Lomé, Togo van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu Koninginnedag! - Reisverslag uit Lomé, Togo van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu

Koninginnedag!

Door: elbertlindhout

Blijf op de hoogte en volg Elbert

02 Mei 2012 | Togo, Lomé

Hoe was jullie Koninginnedag? Hier op het schip hebben we er ook aandacht aan besteed. We hebben met de Nederlanders op het schip een Queensday evening georganiseerd. Van zes tot acht uur s ‘avonds was het midships omgetoverd in een dorpsstraat van een Nederlands dorp. Er konden diverse spelletjes gedaan worden die door verschillende Nederlanders waren voorbereid waaronder zaklopen, blikgooien, molentje prik, vlaggetjesrace, spijkerpoepen, koekhappen met marshmallows en spijkerslaan. Ikzelf zat bij het spijkerslaan, de timmerman op het schip had een blok hout gemaakt waar de kinderen dan spijkers in konden slaan, het was dan de bedoeling om het met zo weinig mogelijk slagen te doen. Na de kinderen hebben ook de vaders en anderen een poging gewaagd;-) Bij Koninginnedag hoort natuurlijk ook braderie, de kinderen hadden de mogelijkheid om op een kleedje hun spulletjes te verkopen, er waren ook tafels waar sieraden werden verkocht en een ijstafel/kraam. Er werd ook voor een hapje gezorgd, oranje tompoezen ging niet lukken dus één van de Nederlanders heeft chocoladecake gemaakt met oranje room erop, erg lekker. De versiering was ook aanwezig, oranje vlaggetjes en ballonnen maakte het midships lekker Nederlands. Rond zeven uur werd er geprobeerd op een toeter te blazen;-) en gingen we met alle Nederlanders op de trappen het Wilhelmus zingen. Het was leuk en gezellig deze Koninginnedag op het schip.

Wat het werk in de keuken betreft, het word steeds leuker en ik ga steeds meer dingen doen. Je hebt nu ook een beetje het systeem door dus je kan nu ook initiatieven nemen. Gister was er een van de jongens voor het laatst in de galley, hij gaat naar het deck department. Een goede gewoonte is om hem dan een koude douche te geven door hem nat te gooien met een emmer water. Het is allemaal goed gegaan al volgde er wel een flink watergevecht tussen een aantal mensen, ik heb me opgeofferd om niet mee te doen door de foto’s te maken;-)

Afgelopen zondag ben ik naar een plaatselijke kerk geweest, goed om dat mee te maken. Het was de Fisherman village church, ik zal het wel niet goed schrijven maar het was dus een kerkje in een vissersdorp vlak langs de kust. Er werd in het frans en engels gepreekt en wat ik er van mee gekregen heb was dat het over Elia en Elisa ging. Opvallend was dat de mannen en vrouwen gescheiden zaten. Aankomend weekend werk ik weer en dan ga ik proberen de kerkdienst in het hospitaal mee te maken.

Allemaal bedankt voor jullie reacties op de site, erg leuk! En de kaarten die zijn gestuurd.

• 02 Mei 2012 - 14:50

Pa En Ma :

Dat is een enthousiast gebeuren geweest, jullie zijn toch niet met zo heel veel Nederlanders, snapten de andere iets van jullie feest?
    Fijn dat jullie er met elkaar wat van gemaakt hebben, heb je nu nog wat meer contacten met de Nederlanders gekregen, dit soort dagen verbindt toch wel een beetje!!!
    Werk ze!

• 02 Mei 2012 - 16:29

Sjanie:

Wat gezellig zo Koninginnedag vieren. Het moet ook wel mooi geklonken hebben, het Wilhelmus en dan in oranje t shirts. Ook een mooie keuken zeg. We kijken uit naar de volgende mail.
    Gods zegen toegewenst.

• 02 Mei 2012 - 18:37

Henk En Annelies:

hoi Elbert,

Ik liep even achter met lezen maar ben nu weer bij!
    Leuk om te lezen wat je allemaal doet en de koninginnendag aan boord.
    Ook leuk om de reacties van anderen te lezen. Die arme Bet, denkt dat ze er niet meer bij hoort maar volgens mij zijn er nog maar 5 lindhoutjes van die loot hier in nederland, dus misschien kan ze gewoon niet tellen.
    Hé, werkse weer en we horen graag weer hoe het verder gaat!
    Doei!!!!!!!!!!!!!!!

• 03 Mei 2012 - 14:07

Jan:

Wauw! Dat eten ziet er ECHT GOED uit!! Heerlijk, ik krijg er trek van. Cool om samen koninginnedag te vieren. Heb je mn voicemail op je 'scheepstelefoon' nog gehad?

• 04 Mei 2012 - 09:14

Betty:

Nou nou een echte Hollandse koninginnendag in Afrika:D Ziet er gezellig uit hoor!!!
    @Annelies en Henk, Ik denk dat ik nog niet helemaal wakker was;-)

• 04 Mei 2012 - 16:31

Rita :

Hello there, train your English, I will help you. I understand that later on a super cook will return to PH4, your mam and dad will love you even more! Very nice to celebrate the typical Dutch moments!
    Enjoy your work and keep us informed.

• 05 Mei 2012 - 07:37

Anne:

Ha Elbert,
    Dat ziet er gezellig uit, jullie allemaal in het oranje. De dutchies gaan toch wel op deze manier de overhand krijgen op dat witte schip denk je niet?! Leuk om te lezen dat het allemaal wat meer gaat wennen. Heel veel plezier nog in Togo en doe iedereen de hartelijke groeten.
    -Anne

• 11 Mei 2012 - 20:22

Mieke Kaashoek:

Hoi Elbert,
    Als ik zo die grote keuken zie dan denk ik dat de maaltijdcommissie vandaag bij ons in kerk dat ook wel fijn hadden gevonden. We hebben vanavond een gezellige gemeentemaaltijd gehad waar 168 mensen gebruik van hebben gemaakt. Na de maaltijd nog gezongen met elkaar in de kerk. Het was erg gezellig. Hopelijk organiseren ze het nogmaals als jij weer terug bent. Veel succes daar hoor. Een hartelijke groet uit Zoetermeer