Back in Tenerife - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu Back in Tenerife - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Elbert Lindhout - WaarBenJij.nu

Back in Tenerife

Blijf op de hoogte en volg Elbert

09 Augustus 2012 | Spanje, Santa Cruz de Tenerife

We zijn inmiddels weer in Tenerife aangekomen. De werkzaamheden worden hier afgerond en dan gaan we rond vijftien augustus richting Guinee. Afgelopen maandag moesten we allemaal van het schip omdat er een stabilisatietest gedaan werd. We zijn met bijna de hele crew naar Loropark geweest. Dit is een groot dolfinarium en dierentuin ineen. Ze hebben verschillende shows met Zeeleeuwen, Dolfijnen en Orca’s, vooral de Orca’s waren spectaculair. De Orca die in 2010 in de Waddenzee is gevangen is in dit park opgevangen. Aan het eind van de dag zijn we met de vijf bussen naar een hotel gereden en hebben daar gegeten we waren rond half acht weer terug. Ik ben ook nog een keer naar de vulkaan geweest en we zijn weer naar beneden gelopen. Het uitzicht was veel mooier dan de vorige keer want het was heel helder. We konden twee andere eilanden van de Canarische Eilanden zien.
Er komen steeds meer mensen aan boord, veel long-term crew komen terug van vakantie en ook veel nieuwe mensen komen aan boord voordat we weer gaan varen. De Gateway groep is ook aangekomen. Als je langer als acht maanden op het schip wil komen moet je een cursus volgen in Texas en daarna ga je als groep ergens ontwikkelingswerk doen voor twee weken. Ze zijn deze keer in Ghana geweest om wat te bouwen. In deze groep ook weer een paar Nederlanders, leuk!
Het werk in de keuken blijft ook doorgaan, we krijgen het weer wat drukker nu er meer mensen aan boord zijn. Ik ben blij dat we weer in de grote keuken kunnen werken. De mogelijkheden zijn toch wat meer. We hebben een paar nieuwe machines gekregen. We krijgen binnenkort ook een nieuwe teamleader, afgelopen weken heeft iemand uit ons team het gedaan maar die is niet echt een officiële kok. Het ging wel goed hoor!
De nieuwe waarbenjijnu site kan ik niet bekijken met de internetsnelheid van hier. Ik zal proberen via iemand anders berichten en foto’s te plaatsen.
Groeten Elbert

• 09 Augustus 2012 - 23:48

Pa En Ma:

Hoi Elbert,
    Fijn dat we weer wat horen! Wat leuk dat jullie tussendoor soms uitstapjes ondernemen.Zo zie je nog eens iets. Met je engels gaat het steeds beter geloof ik. Er schemeren zowaar verschillende engelse woorden door je tekst ;-)
    Goede vaart volgende week en tot gauw he!

• 10 Augustus 2012 - 08:59

Sjanie:

Fijn weer wat van je te horen, het duurde deze keer best lang. De site is veranderd, wel even wennen.
    Ook fijn dat het allemaal goed is gegaan. Ook weer wennen voor je, aan zoveel meer mensen.

• 10 Augustus 2012 - 17:49

Sjanie:

Wat een verrassing dat we een kaart van je kregen. Echt leuk.
    De vorige mail was al weg voor ik er erg in had, ik had nog willen zeggen : Gods zegen in alles toegewenst en behouden vaart.

• 14 Augustus 2012 - 10:37

Jan:

nice, deze blog verbreed mijn wereld die de laatste dagen toch wat klein is geworden:)
    adios!!!

• 21 Augustus 2012 - 09:51

Henk En Annelies:

Hoi Eb,

leuk om weer wat te lezen. wij zijn net terug uit Canada.
    Daar ook veel moois gezien.
    In het Loropark heb ik ook nog voetstappen liggen. Zoiets is altijd leuk. Werkse weer en tot horens.
    Hoelang ga je nu naar Guinee. (mn toets van de vraagteken doet het niet goed, dus maar een punt)
    doei